Workshops

Open- en  gevorderden open workshops  en  Groepsworkshops:

Wilt u met een groep komen smeden dan kunt u een aanvraag indienen via ijzerhartsmeden@gmail.com De groepen kunnen we faciliteren vanaf 10 tot ca 50 personen, zowel op onze vaste locatie koningsdam 1 te Rotterdam als wel met onze mobiele smederij op locatie.

Ook  bieden we  de mogelijkheid om je als individu of als kleinere groep in te schrijven voor een open workshop en een gevorderden open workshop die 4 maal per jaar wordt aangeboden.

Zie de tarieven hier: workshop tarieven

Open Workshop

Vier keer per jaar organiseren we een open workshop. Zo ben je niet afhankelijk van een grote groep en kan je toch individueel of met een kleine groep het smeden ervaren. De open workshops zijn altijd op zaterdag van 10.00 tot 12.00.  Schrijf je in via de mail: ijzerhartsmeden@gmail.com

Data open workshops:

• 25 mei 2024
  • 21 september 2024
  • 14 december 2024

Open Workshop voor gevorderden

Heb je al eens gesmeed en wil je het smeden verdiepen en een grotere uitdaging aangaan? Stichting IJzerhart biedt een open workshop aan waarbij je gevorderde smeedtechnieken, inzicht en scherpe waarneming leert toepassen. Ook wordt er samengewerkt bij het inhakken van het werkstuk. De open workshops zijn altijd op zaterdag van 12.00 tot 15.00. Schrijf je in via de mail: ijzerhartsmeden@gmail.com

Data:

• 25 mei 2024 21 september 2024
  • 16 december 2024

Waarom een workshop smeden volgen?

In onze workshops van twee uur komen jongeren en volwassenen in aanraking met de techniek van het smeden.

We ervaren steeds weer dat het smeden veel met opgroeiende jongeren en volwassen mensen doet. Het werken met de handen, het omgaan met het hete vuur, het harde, onbewerkte stuk staal met gerichte slagen op het juiste moment omvormen tot een fraai werkstuk, dat alles werkt vitaliserend op groot en klein. Het plezier en de levenslust spatten ervan af. Iedere deelnemer kan na afloop voldaan een zelf vervaardigd werkstuk mee naar huis nemen.
Zo biedt Stichting IJzerhart  jongeren en volwassenen een pure en passievolle ervaring. Smeden doet een appel op hun levenslust, geeft ze energie en een blijvende herinnering in hart, hoofd en handen.

In de workshops kunnen volwassenen en jongeren het oude ambacht aan de lijve ervaren en beleven hoe het ijzer in het ambachtelijke smeedproces metamorfoseert tot een uniek werkstuk: het jouwe, gemaakt met je eigen handen.

Meer weten over onze tarieven?

Tarieven workshops smeden