Workshops

In onze workshops van twee uur komen jongeren en volwassenen in aanraking met de techniek van het smeden.
We ervaren steeds weer dat het smeden veel met opgroeiende jongeren en volwassen mensen doet. Het werken met de handen, het omgaan met het hete vuur, het harde, onbewerkte stuk staal met gerichte slagen op het juiste moment omvormen tot een fraai werkstuk, dat alles werkt vitaliserend op groot en klein. Het plezier en de levenslust spatten ervan af. Iedere deelnemer kan na afloop voldaan een zelf vervaardigd werkstuk mee naar huis nemen.
Zo biedt Stichting IJzerhart  jongeren en volwassenen een pure en passievolle ervaring. Smeden doet een appel op hun levenslust, geeft ze energie en een blijvende herinnering in hart, hoofd en handen.

In de workshops kunnen volwassenen en jongeren het oude ambacht aan de lijve ervaren en beleven hoe het ijzer in het ambachtelijke smeedproces metamorfoseert tot een uniek werkstuk: het jouwe, gemaakt met je eigen handen.