Mobiele smederij op locatie

We zijn in de herfst van 2019 een project gestart om een mobiele smederij te realiseren. Door de hulp van verschillende fondsen is de smederij ingericht en staat deze nu gereed om door het land gereden te worden.

IJzerhart kan met de mobiele smederij, geschikt voor 20-25 personen gemakkelijk naar uw locatie komen. Deze smederij omvat 6 smidses en aambeelden, zodat er in groepjes van 4 tot 5 kinderen of volwassenen gesmeed kan worden in de open lucht.
De toenemende vraag naar smeden op locatie van scholen en van bedrijven en particulieren, leidde tot de wens met een smederij op locatie langs te kunnen komen om iedereen te kunnen bedienen. Scholen zijn niet altijd in de gelegenheid met de groep op pad te gaan. Daarvoor bieden wij nu deze oplossing. U kunt de workshops boeken via deze door ons te benaderen via de mail: ijzerhartsmeden@gmail.com

De investering in de Mobiele Smederij IJzerhart is tot stand gekomen met behulp van de onderstaande fondsen en de leden van het Nederlands Gilde van Kunst-, Sier- en Restauratiesmeden. Zij dragen bij aan het project ‘Passie Smeden. Groter bereik door Mobiele Smederij IJzerhart.

De volgende fondsen droegen bij aan de Mobiele Smederij en de benodigde materialen voor het geven van goede en veilige workshops op locatie:

Dankzij de Nederlands Gilde van Kunst-, Sier- en Restauratiesmeden https://www.smeden.nl en het ontwikkelfonds van de Metaalunie en Erasmusstichting Rotterdam  kunnen we bovendien de smederij uitrusten met een volledige set gedegen gereedschappen om mee te werken.

Onze dank naar alle fondsen is groot.